HTML

Szcientológia hírek

A szcientológia időnként igen heves reakciókat ébreszt emberekben. Blogomat azért csinálom, hogy bemutassam az internetezőknek a szcientológiáról szóló hírek érdekességeit. A bejegyzéseim NEM a Szcientológia egyház véleményei, vagy hivatalos álláspontjai. Az itt szereplő bejegyzések a SAJÁT véleményemet tükrözik.

Moderálási szabályok

Rovatok

Szcientológia hír - háttérben a jó dolgok, és a nagyon rosszak?

2008.01.12. 11:29 gtoma

Arra gondoltam, hogy mivel rég írtam nektek ezért ma ezt megteszem.

Elgondolkodtam, és kutatni kezdtem, hogy mi legyen a téma. Találtam is 2 dolgot, ami elég érdekesnek, és némileg témába vágónak tünt ahhoz, hogy beszéljünk róla.

Háttérben

Nézzétek meg először ezt. Érdekes módon feszegeti amerika jelenlegi helyzetét. Döntse el mindenki, mit gondol.

Ha igaz, ami a videóban van, akkor néhány ember NAGYON NAGY hatalommal rendelkezik.

A szcientológia célja:
Egy elmebaj, bűnözők és háború nélküli civilizáció, ahol a rátermett emberek eredményesek lehetnek, a tisztességes lények jogai megadatnak, és ahol az ember szabadon szárnyalhat egyre magasabbra.


Ez a nagyon nagy hatalom, nyilván preferálja ezt a célt.

Persze ez csak akkor lehet konfliktus, ha igaz a videó. Ezt pedig NEKED kell eldöntened.

van egy másik érdekesség is (OTS-Hírvonal).

Háttérben a jó?

Olvassátok el a cikket, hogy beszélhessünk róla!

A cikk ugye a szcientológia egyház közleménye. Érdekességként olvashatjuk:

"Miután nemrégiben az Európai Emberi Jogi Bíróság elismerte a Szcientológia Egyházat, majd ugyanez megtörtént Portugáliában és Spanyolországban is, így azután Hamburg szenátusának sem volt más választása, mint hogy elismerje, hogy a Szcientológia Egyház tagjai törvénytisztelő állampolgárok.
    Így a Hamburgi Belügyminisztériumnak el kellett ismernie, hogy a Szcientológia Egyháza büntetőjogi üldözésének nem volt alapja. Most a Belügyminiszter új stratégiát talált és a társulási törvény alapján próbálja támadni az egyházat."


Ha végig olvassuk a cikket kiderül, hogy 10 kerek éve próbál fogást találni a Német kormányból kb.: 1 azaz 1 személy a szcientológián.

10 éve "hallgattjuk", a médiát történelemkönyvnek elfogadó ELLENZŐKTŐL, hogy most fogják betiltani, vagy hogy már be is van tiltva a szcientológia.

De még mindig nincs betiltva.


A szcientológia még ott van, és HIVATALOSAN - bár nem egyházként, de HIVATALOSAN működik.

A fent kiragadott idézetről nem jelent meg cikk. Azt az egyháznak kellett "jelentenie" egy közleményben. Azzal a média nem foglalkozott. Kedvesek.

Persze Magyarországon erről másnap megjelent néhány média cikk is, hiszen a szcientológia betiltásáról szóló német belügyminiszteri találkozó már érdekes lehet számukra.

Hát elolvastam néhányat, és ha lenne értelme, még be is tenném ide a linkjüket. Azonban sajnos a szokásos menü volt a cikk:

A németek be akarják tiltani a nagyon veszélyes szcientológia egyházat, akik megeszik reggelire a tagjaikat, és világuralomra törnek, és persze az okos németek ezt nem engedik, és hazánk is nagy veszélyben van, itt lesz a világ vége.

A cikkben NINCS SZÓ ARRÓL, HOGY AZÉRT GYÜLTEK ÖSSZE MERT NEM TUDTÁK BETILTANI, ÉS MÁS MÓDON AKARNAK FOGÁST TALÁLNI RAJTA. Arról van szó, hogy be akarják tiltani. és hogy veszélyes.

Jaaaa! és arról, hogy megbizták (ismét!!!!!!!) a német nemzetbiztonsági hivatalt, hogy találjon "fogást" az egyházon :D

Gyerekek ezt nem hiszem el. ha a cikket elolvasom, mintha most történne elöször. És SEMMI pozitívum. DE 10 ÉVE FOLYIK A PRÓBÁLKOZÁS.

Mit gondoltok egy olyan személyről, aki 10 éve valami hibát keres bennetek, magánnyomozókkal figyeltet titeket, és nem talál SEMMIT, majd mikor már kötelezően abba kellene hagynia, mert már mindenki más azt mondja neki, hogy elég, akkor csak annyit mond, nem baj, majd más módon találok fogást rajtad?

elmebeteg? az lehet hogy eszetekbe jutna?

Erre szokták mondani: rázza mint blöki a lábtörlőt.

Sajnos azonban egy másik példa kicsit jobban mutatja az igazságot:
Képzeld el, hogy a feleséged azt hiszi, hogy a gyereked drogozik, és nekiáll nyomztatni utána. mindig kipakoltatja a zsebeit, kamerákat vesz a te pénzedből, fizeti a magánnyomozókat, a szomszédoknak azt híreszteli, hogy drogos a fiad, és mikor 10 év után azt mndod neki, hogy drágám, megnéztem a bizonyítékaidat, és a fiad NEM NEM és NEM drogozik, akkor azt mondja: Jó, de tuti, hogy autótolvaj! és adj egy kis pénzt, mert tovább kell nyomoznom...



40 komment

Címkék: szcientológia szcientológia hírek

A bejegyzés trackback címe:

http://szcientologia-hirek.blog.hu/api/trackback/id/tr13294379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kerek 2008.01.12. 17:29:28

Hello!

Megnéztem a linkelt videót, és -bár ezeket az információkat már ismertem- elgondolkodtam rajta ismét. Az az érzésem támadt, hogy ekkora hatalommal, ekkora pénzzel és befolyással rendelkező körök ellen ugyan mit tehet az egyén? Még ha valaki fel is fogja, hogy miről is szól a világ "politikája", akkor is már elhitették vele, vagy a környezetével, hogy egy kis porszem, és nem tehet ez ellen semmi érdemlegeset. Egyébként sok törvény, vagy szabály, ami Amerikában él, az nálunk nem, és fordítva. Nálunk (sajnos) törvénybe van iktatva a személyi jövedelemadó és annak kötelezően fizetendő mértéke. De visszatérve az eredeti gondolathoz, ha az emberek többsége valóban rájön, hogy miről van szó a Földön, akkor tényleg összedől az egész. Viszont gondoskodnak róla, hogy a többség ne jöjjön rá...

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.01.14. 09:39:50

Szia kerek!

Hát ja...

És pont magyarország egy jó példa, nekünk magyaroknak. Nem sok ember "tudja", de gyakorlatilag az állam 200.000 Ft-ból kb 60 ezer forintot hogy meg egy munkavállalónál. Azaz, ha valaki termel 200.000 forintot, akkor megmarad nála 60.000 Ft. a többi megy az államnak. Aztán, ha véletlen valamilyen értéket összekapar magának, akkor valószínüleg még az után is adózik valamilyen formában. És aztán még adózik, amikor az adózótt jövedelemből vásárolt értéket megörökli...

És senki nem tesz semmit, és nem is tudunk tenni semmit. És az állam megjelenik egy "fair play" pr reklámmal.

Hát igen. nemcsak nehéz tenni ellene, de ma már az emberek csak "elfogadják" ami történik... Inkább hazamennek tv-zni.

Eper 2008.01.25. 22:56:59

Ne haragudj, de nem bírok nem reagálni rá. Azt írtad: "megjelent néhány média cikk is" - mégis milyen más lehet egy cikk, ha nem média? Ha nem a médiában jelent meg, akkor hol? Egy szakmai lap is a médium termék, a média része, még akkor is, ha az egy szakmai publicisztika.
Gondolom ezzel a jelzővel inkább az írás minőségére vagy a hordozóra akartál utalni, nem?

Telamon 2008.01.31. 19:59:34

Megnéztem a vidókat. Van amivel nem értek teljesen egyet, de egy elég közeli képet ad a föld valódi hatalmi viszonyairól. Persze próbálják bagatelizálni elég sokan, hogy ezek csak összeesküvés elméletek, dehát a világ "urainak" épp az a jó, ha az emberek nem hisznek ebben, hanem lehuppannak esténként a munka után a tv elé és nem csinálnak semmit.

Bolgarka 2008.02.07. 21:04:27

gtoma:
szerinted mit akar a végén jelenteni az, hogy az organizmus, amelyik maga ellen harcol halálra van itélve? bevallom, ez számomra nem teljesen világos...

Bolgarka 2008.02.07. 21:09:13

gtoma:
az ezért ez nem ilyen egyszerü, hogy hazamennek tv-zni. de a legtöbb forradalmár "halálra van itélve" az első pillanattól kezdve!!! és ezt az emberek is tudják ezt, mégha nem is tudatosan. ugyhogy az életet választva tv-znek tovább...

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.07. 21:24:51

Szerbusz bolgárka! Üdvözöllek a blogomon :)

"az organizmus, amelyik maga ellen harcol halálra van itélve".

Hát már nem emléxem pontosan a környezetre mert nem most láttam, de:

Hát csak gondolj bele. Valyon az organizmus képes elpusztítani saját magát? Hát igen.. Ezért, ha magaddal harcolsz nyilván "elpusztítod" magad. Ha megpróbálom elképzelni, hogy csupán egy döntés folytán "vitatkozól" magaddal, akkor is belefutsz abba, hogy esetleg nem lépsz időben.

Hát igen. De azért ez "tanult". hiszen régebben az embereknek a becsület többet jelentett. többet megtettek az "etikáért", mint ma. Nyilván ez sem véletlen. Mármint, hogy ma már nem teszik meg azt amit meg kellene tenniük. Ezért "hasznos" pl a Becsületkódexban a becsületed fontosabb az életednél pont...

De igazad van. nyilván nem könnyü. én sem tudok sokat tenni... :)

Bolgarka 2008.02.07. 21:36:01

gtoma:
a gondolatot értem... az logikus. azt nem értem, hogy jön ez a filmhez!!?? hogy miért szerepel ez a gondolat benne. milyen organizmus??? azt nem értem, hogy ez mire vonatkozik. emberiségre? mely el pusztitja önmagat (mint organizmus???) vagy egy-egy emberre, aki saját magával küzd?? vagy mi? egyszerüen nem ertem miert szerepel ez a gondolat ott, ahol benne van.

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.08. 09:12:11

Szia! megnéztem. kb a 46:45 nél van.

Ez egy záróbeszéd. A témát zárja, és "talulságot" von le.
Arról beszél elötte, hogy (a fejlődésre utalva) ma már a sovinizmus nem pálya, és hogy egyre több ember egy "organizmusnak" látja a földet. És ez után beszél arról, hogy elpusztítja önmagát, ha magával harcol.

Valószínüsíthetően a film tartalmának "hasznosságáról" beszél, és a következményeiről.

Azaz, hogy ha az emberek mint orgnizmus, egymás ellen harcolnak akor pusztulás lesz a vége.

Valószínüleg, ha pause módon lépteted mondatról mondatra, akkor érthetőbb lesz.

És lehet, hogy jót tesz ha megkuksolod az organizmus szót a szótárban.

Bolgarka 2008.02.08. 09:56:22

na ne viccelj. :) ez aranyos volt. ennyi erövel neked is meg kell kuksolnod az organizmus szot. mert neked is ujra meg kellett nezned a részletet... oragnizmus annyit tesz mint az organ-ok (szervek) rendszere, amely mint egységes egész önálló életre képes... ha esetleg nem jól tudom, akkor nézd meg nekem te! :) köszi

és én is ezt szűrtem le, számomra is ezt jelentette, csak valahogy sántit, ott, ezen a helyen. ezért gondoltam rákérdezek...

Bolgarka 2008.02.08. 10:02:18

bár ha nagyon kötekedősbe vagyunk, akkor pl a baktériumok már nem is organizmusok a magyarázatom szerint, mert azoknak nicsenek is szerveik.. csak "sejtszervecskéik"... pedig azok.

de megmondom neked, hogy eléggé kenen vágom a témát és pl. a virusok már nem is organizmusok. mert azok viszont nem képesek önálló életre.. na mindegy. ezzel a fogalommal tisztában vagyok. gtoma! ne legyél már ennyire szcientológus! :)

Bolgarka 2008.02.08. 10:07:39

tovább is füzőm még a gondolatot. ugyanis az emberiség ezek szerint mégse organizms. ugyhogy nem én nem vagyok tisztában a szó fogalmával, hanem a film késztői :) mert (nagyon hülye gondolat következik, nem akarok én kiirtani senkit!!) de ha az emberiség fele megszünne létezni, akkor attól még a többiek élnének továbbb. egy organizmus esetében ez nem áll fenn. mert egységes egészet alkot, egy rendszert.

ezt nevezeik "átvitt" értelemnek és nincs is vele baj. nem akarok belekötni...

Telamon 2008.02.08. 10:24:13

Én most nem néztem meg azt a rész, amiről beszéltek de ha már s meghatározás, akkor vesgyük figyelembe, hogy angol nyelvű filmről van szó. S ha angol nyelv, akkor angol magyar szótár.

MTA SZTAKI link:
szotar.sztaki.hu/dict_search.php?L=ENG%3AHUN%3AEngHunDict&O=HUN&flash=&E=1&sid=a1065d8bb35c3ab6c2f611d27e8c5e98&in_form=1&W=organism&M=1&P=1&C=1&T=1

Az angolban az "organism" szót nem csak biológiai szervek összességére használják, hanem álltalánosabb értelemben akár emberi társulások összességére is.

Itt van még egy angol nyelvű meghatározás az általam használt angol-angol szótárprogramból:

Organism

Organism \Or"gan*ism\, n. [Cf. F. organisme.]
1. Organic structure; organization. "The advantageous
organism of the eye." --Grew.
[1913 Webster]

2. (Biol.) An organized being; a living body, either
vegetable or animal, composed of different organs or parts
with functions which are separate, but mutually dependent,
and essential to the life of the individual.
[1913 Webster]

Note: Some of the lower forms of life are so simple in
structure as to be without organs, but are still called
organisms, since they have different parts analogous in
functions to the organs of higher plants and animals.
[1913 Webster] organismal

-- From The Collaborative International Dictionary of English v.0.48

organism
n 1: a living thing that has (or can develop) the ability to act
or function independently [syn: {being}]
2: a system considered analogous in structure or function to a
living body; "the social organism"

-- From WordNet (r) 2.0
www.merriam-webster.com/dictionary/organism

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.08. 11:22:41

Hát bolgárka, akkor egyszerűen egyre gondoltunk az organizmussal kapcsolatban.

Telamon: kérlek amennyiben teheted ne másolj be, és ne hivatkozz idegen nyelvü dolgokra, vagy kérlek fordítsd is le nagyjából. Szeretném, ha minden magyar nyelvű ember aki ide téved értené mi "folyik" :)

hu.wikipedia.org/wiki/Organizmus

Szóval igen. az emberi "kihalásról" beszélnek :) Bár ha ügyesek vagyunk nagyob mértékben is sikerülhetne! mundjuk az élővilág nagy részét ki tudnánk írtani. :)

Telamon 2008.02.10. 00:33:15

Igen, igazad van gtoma. Annyira beleéltem magam, a pontos meghatározás megadásába, hogy elfelejtettem azt a tényt, hogy nem minden ember tud angolul.

Ha nagyon zavarónak találod, akkor egyszerűen kiveheted az írásomból ezt a tömény megnemértési lehetőséget kb. az "Itt van még..." bekezdéssel kezdődően és akkor érthető marad a hozzászólásom s az emberek megúszhatják, hogy hátast dobjanak, amikor a kommentemhez érnek. :)

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.10. 09:35:09

Telamon:

Némi iróniát érzek a válaszodból, pedig:

1) Jóindulatból kértem, nem baszogatásból.
2) egy kommentet vagy törlök, vagy benthagyok, olyan lehetőséget nem találok, hogy szöveg kiszedése... És beleírni sem tudok.

Így tényleg csak az marad, hogy felkérlek, te is gondolj az angolul nem tudókra.

De csak szólj, ha félreértelmeztem a válaszodat, és nincs benne irónia.

Telamon 2008.02.10. 20:32:54

Gtoma, szerintem ne kezdjük itt marni egymást. Ha iróniát érzel a válaszomban, akkor azt csak te gondolod bele, mert egy pillanatra sem jutott az eszembe. Egyáltalán nem éreztem baszogatásnak amit írtál és teljes mértékben egyetértettem.

Azt, hogy törölj a posztomból, ha nem akarod, hogy ez a sok angol megnemértett szó az oldaladon legyen, 100%-osan komolyan gondoltam. Engem személy szerint nem zavar.

Elnézést, hogy úgy gondoltam, hogy a blog motorja megengedi a szerkesztési lehetőséget és ez a rendelkezésedre áll. Úgy látszik, hogy az oldal készítői ezt a jogosultságot elvették, hogy ne lehessen megváltoztatni valakinek a kommentjét. Így utólag belegondolva ez teljesen logikus lépés részükről. Személy szerint ezt nem tudtam. Nem szoktam blogot írni, úgyhogy nem ismerem 100%-osan a blog tulajdonos lehetőségeit.

A jövőben tartózkodom az ilyen idegennyelvű referencia anyagok berakásától. Vagy max. a fordítást is közvetlenül mellé/alá írom.

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.11. 08:45:19

Okés! Akkor szépen ügyesen visszavonva amit írtam. sry. De ezek szerint egyikünk sem "baszogatni" akarta a másikat.

Sajnos a blognak, netnek megvan az a hátránya, hogy nem teljes a kommunikáció, hiszen a mimika, a testbeszéd csúny-n lemarad, és az ember néha nehezen dönti el, mi a rák van.

Egyébként jó funkció lenne a "kiszedés", mert volt már rá példa, hogy 1-1 kérdést benthagytam volna valami "gyilkos" kommentből. Amit végül törölnöm kellett, mert a kérdés mellet annyi "kurvaanyázást" tartalmazott, hogy inkább nem engedtem be.

Bolgarka 2008.02.11. 12:12:40

gtoma:
és mi van ha a szcientológusoké lenne a hatalom? most az számit kinek van pénze. akkor az számitana ki van elörébb a hidon.. persze akkor elvileg ök a túlélés felé hajtanának minket, továbbá elvileg OT bárki lehet, és (elméletileg) nem feltétlenül saját malmukra hajtanák a vizet... na de biztos az sem tetszene sok embernek..

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.11. 12:32:59

Hát figyelj. Itt van egy alapvető kérdés. Lehet-e a szcientológia "hatalmon"? Én itt ragadnám meg a problémát.

Szóval nem. a szcientológia nem lehet hatalmon. Nincsenek politikai ambíciói. Amikor politikusokkal kommunikálnak, csak a vallási üldözésről kommunikálnak.

Mindössze annyit tudok elképzelni, hogy az oktatásban olyan tanárok tanítanak, akik ismerik az oktatással kapcsolatos kutatások eredményeit, vagy azt, hogy amikor valaki elköveti első bűnét, akkor az etikája rendbehozatalára koncentrálnak, az oktatására koncentrálnak szemben a börtönnel.

De ezt nem az egyház művelné.

Az egyház folytatná a tevékenységét. Ugyanazt amit most. Az egyház egyik szervezetében SINCS olyan "részleg", ami képes lenne "hatalmat" gyakorolni. Nincs is ilyen funkció az egyházban, vagy kapcsolódó szervezeteiben.

Te hogy gondolod, hogy hatalmon van? kitűzik a lobogót a parlamentre? és amikor egy párt megnyeri a választást, szent esküt kell tenni, hubbardra? :)

Bolgarka 2008.02.11. 18:32:26

nem erröl beszélek. hanem ahhoz, hogy a bolygó clearré válljon elvileg mindenkinek kapcsolatba kéne lépnie az egyházzal... és máris kész a hierarchia... a vezetök megmondják, hogy mi legyen bizonyos emberekkel. bármilyen kis dolog. etika kezelés, ezt a tanfolyamot végezd, azt végezd. neked jobb lenne a Freewinds-en, te pedig itt maradsz. ez már hatalom... a politikát nem is keverem bele. de természetesen ha szcientológus politikusokról van szó, akkor már a közéltre is hatással van a szci!! bár a jelenlegi helyzetben biztos nem származna belöle semmi baj, ha a világ politikusai rendbetennék saját etikájukat...

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.11. 20:45:42

jaaaaaa. vágom.

nem igaz az, hogy a clear bolygóhoz mindenkinek kapcsolatba kell lépnie az egyházzal. A multkor direkt kikerestem a clear bolygó meghatározását, és most nem találom. De csak helyettesítsd be a clear (mia.szcientologia.org/html/part14/chp50/pg1019-a.html)
állapotot. Egy bolygó esetében is csak azt jelenti, hogy nincs reaktív reakciója. Mondjuk nem háborúzik. pl.

A másik: az egyház nem mond meg "mindent". Tehát jelenleg sincs ilyen hiearchia. Most sem utasítják a szcientológusokat, hogy te ezt vagy azt csináld szépen.

Lehet, hogy "eladnak", lehet, hogy küldenek etikára, ha a tanfolyam alatt kiderül, hogy "lopsz, csalsz", de ez csak egyszerű egyházon belüli működés.

Nagyon fontos különbséget tenni az egyház működése, és szcientológusok tevékenysége között. Most képzeld el. Mit szolna ma a keresztény egyház ha azt mondanám, hogy az országot Ők irányítják. Pedig ugye a keresztény demokrata néppártot senkinek nem jut eszébe hatalomátvétellel gyanusítani, pedig parlamenti párt.

Ha egy "szcientológus" képviselő mondjuk azt mondaná amikor megtanul egy új dolgot, hogy szótisztázok, attól még nem az egyház befolyása alatt áll az ország. Ha egy budhista vallásu képviselő azt mondja, hogy védjük az állatokat, mert élőlények, attól ő még nem a budhista egyház az "irányító".

Tehát én személyesen tényleg nem látom még a lehetőségét sem, hogy az egyház bármilyen hatalmi pozícióba kerülhetne. Az egyház sose mondja meg mit csinálj pl a munkahelyeden. Max annyit mond a munkahelyen nem helyes (mondjuk) lefejelni azt aki hibázik. De ezt nem NEKED mondja, hanem mondjuk egy tanfolyam anyagaként tanulja meg valaki.

Tehát egy személy viselkedésével nem foglalkozik.

Amúgy értem, hogy mit mondasz, de szerintem ez nem hatalom, vagy politikai befolyás vagy bármi. Ez a szcientológia 1 db személlyel való kapcsolata.

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.11. 20:47:25

De ha belefolyunk a gondolatodba, akkor igen. ha jó szcientológus "irányítana" akkor etikusnak kellene lennie. És akkor pedig a legtöbb embernek a legtöbb jót irányba kellene haladnia.

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.11. 20:51:37

Tudod azt hiszem félreértettem egy szavadat. nem szcientológiáé, hanem szcientológusoké. :) Tehát ja. akkor neki muszály lenne a túlélés felé vezetnie az országot, földet. És valószínüleg haszunos lenne a "népnek", hiszen az ő túlélésükért kellene dolgozniuk. de nem adóemeléssel, vagy új tb rendszerrel... :) (ugyan elméletileg az tényleg nem jó, ha egy terület veszteséges. Az a baj, hogy ha veszteséges, akkor meg kell nézni miért veszteséges, és javítani kell, nem pedig eladni...)

Bolgarka 2008.02.11. 21:00:03

"Egy bolygó esetében is csak azt jelenti, hogy nincs reaktív reakciója. Mondjuk nem háborúzik. pl."

aham. és mi van az antiszocokkal? (bár szerintem ennek a fogalomnak nem sok értelme. elöjön ez a fogalom a késöbbiekben is, vagy csak az alapok között?)

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.12. 21:34:46

mármint antiszociális személy?

az antiszociális személyt a félelem hajtja. ha megérti, hogy nincs mitől félnie, "lenyugszik".

antiszociális ember akár a neveléstől is lehet antiszociális.

Mondjuk úgy az antiszociálist "kerülni" érdemes.

És hogy mi lenne velük a clear bolygó elérése után? hát nemtom, de az biztos, hogy erősen megcsappan a számuk, mert nincs mitől félni. És mert nem olyan a környezet, ahol "kifejlődhetnek".

Bolgarka 2008.02.13. 01:24:41

számomra azért nincs értelme, mert ha jól stimmel az elmélet, akkor a reaktiv elménk tehet minket "antiszociálissá".

attól meg ugy elvileg meg tudunk szabadulni.. akkor miért létezik ez a fogalom egyáltalán?? és miért van olyan, hogy az egyház próbálja kiszürni öket. és szintén kerülni.. ezt nem értem teljesen.

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.13. 09:10:00

hát ennek érdemes jobban utána járni. "találgatásos" vizekre eveztünk.

De nézzük a sorrendet, hogyan lesz valaki "antiszociális":
Elkövet olyan dolgokat, melyek etikátlanok. Elnyom másokat.
Rászólnak, etikával próbálják kezelni.
Nem javul, ragaszkodik a "saját" módszereihez, az elnyomáshoz, mások "kordában" tartásához.
megint rászólnak, megpróbálják felsimertetni vele, hogy nem oké.
Nem változik.
Ezt jó ideig játsza, majd antiszociálissá "minősítik".
Tehát akkor lesz "antiszociális" minősítésű, ha NEM VÁLTOZIK.
Persze onnan még mindig dönthet úgy, hogy változtat a viselkedésén.
És nekiugrik rendbetenni az etikáját.

Tehát fontos látni, hogy a "nem változik" egy fontos pont.

Az ilyet nyilván nem lehet auditálni, hiszen nem hajlandó rá.

Ez olyan, hogy csak azon tudsz segíteni, aki hajlandó segítséget elfogadni.

Namost persze itt fontos lehet a külső környezet. Tehát a személy nekiugrik, változni akar, kimegy a "nagyvilágba", bekapcsol a félelem, és visszaveszi a régi "módszert", az elnyomást.

A clear bolygó esetében a környezet nem biztos, hogy be fogja kapcsolni ezt a viselkedési mintát.
Akkor könyebb lesz. Akkor képes lesz változni. És képes lesz végigmenni azon a procedúrán, mely helyre teszi végül.

Az antiszociálisok kb 2,5%-a az emberiségnek. Az egyház nagyon "nehezen" titulál valakit antiszociálisnak. És sokáig bizonyítani kell, hogy az ember elnyomja a körülötte lévőket, és nem hajlandó változni.

Azonban ezek az emberek, sok bajt tudnak okozni, így nem lehet végtelenségig foglalkozni velük. Nagy energia. Személyzetisként sokat dolgoztam, és tényleg kemény problémákat tud okozni.

A helyett, hogy az ember velük "görcsölne", tud segíteni másokon. És majd ha már az antiszociális nem fél, akkor majd lehet velük foglalkozni. Addig is a keményen problémásokat érdemes kerülni.

Bolgarka 2008.02.16. 03:15:29

Erre csak annyit mondok, hogy a szci képzés során azt is be kell "seggelni" hogy mik az antiszoc. személy tulajdonságai. és ezek közé többek között az is hozzá tartozik, hogy pl. vastag esetmappa, meg túl sok etika kezelés. tehát nem az alap tulajdonságokra gondolok. mert ezek persze ezek a "tanterv" szerint nem szerepelnek az alapképzésben, csak késöbb bukkannak elö. én sem találkoztam még vele. csak hallottam, teljesen véletlenül, ahogy másoknak ezt kellett megtanulni. következtetés: lehet hogy ugyanezzel az energia befektetéssel, egy csomó más emberen lehetne segiteni. de!!! szerintem egy antiszoc "meggyógyitásával" körülbelül 100 emberen segithetsz, és pedig mindazokon akikkel ez az ember kapcsolatban áll. probléma-gócok. és ez lenne az igazi teljesitmény, és egy igazi eredmény... ugyhogy számomra ez az antiszoc elmélet nem megfelelö!

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.16. 09:01:04

Bolgarka. Értem, hogy mire gondolsz. Én sokat dolgoztam személyzeti osztályon. Nem az egyházban hanem cégeknél. Erre azt tudnám neked mondani: Próbáld meg "megjavítani" őket :) Én teljesen megértem az egyházat. Ráadásul egyáltalán nem arról van szó, hogy ránéznek: antiszociális jellem vagy, tünj innen. Hanem arról, hogy folyamatosan próbálnak segíteni, és az ember válaszul problémákat okoz.

Sőt még 1 nézőpont: mivel az antiszociális fél az "erőtől", fél attól hogy valakinek jobban megy és ettől neki rosz lesz, így, ha az egyház hagyná, egyszer csak azt venné észre, hogy a fél gárda antiszociális. És állandó, nagy problémág vannak. Csak azt nézd meg, hogy mit művelnek az antiszociálisok a médiában.

Persze az fontos, hogy logikailag igazad lehetne, de ha személyesen kellene "felelned" értük, te is egy idő után azt mondanád: Köszi a melót gyerekek, de hagyjuk ezt. Nekik én egyébként egy külön rehabilitációs központot tudnék elképzelni, hogy ne mérgezzék meg a környezetüket.

Breq 2008.02.22. 14:29:57

Agymosas a kobon..

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.02.23. 08:43:35

A legutolsó kommentet példának engedtem be. Két módon is példa.

Demonstrálja, hogy milyen kommenteket nem engedek be, és demonstrálja a "fekete lovasok" hozzáállását.

Cikkemben semmi nincs az agymosásról, azonban kialakult egy beszélgetési fonal. Érvek itt- és ott, azonban Breq ezt figyelembe sem vette, mindössze szidalmazás céljából.

5 évesen erre még tudtam mit mondani:
Nem nem agymosás a köbön, és az agymosás téma nem is volt placcon.

persze ma már tudom ennek a válasznak mennyi értelme van.

Nyilván Breq, még nem tudja, hogy egy ilyen bejegyzésnek mennyi értelme van. Talán a kor teszi.

Az értelmesek nyilván felismerik Breq ide nem illő beszólását, és itélkeznek felette.

Tehát Breq többet semmilyen hasonló megjegyzésed nem fog bekerülni. Ez sajnos szinvonalon aluli. Ha ilyen beköpéseket szeretnél, akkor menj más blogba, ahol nem az értelem uralkodik.

szikla01 2008.03.16. 15:33:43

Ez kapcsolódik a videóhoz: rrr100.wikispaces.com

A zeit2 -ben emlegetett téma rossz hír. Miért terjedhetett az egyházon belül futótűzként?

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.03.16. 18:49:06

Szia szikla!

Erről nem szcientológustól tudok... A szcientológusok között futótűzként terjed?!

Köszi a linket.

szikla01 2008.03.16. 21:35:18

A zeit2 -ben a 9 11 -et vesézik ki. Amennyire elzárkóznak a külvilági hírektől, meglepő volt, hogy a vezetőiktől kaptak tájékoztatást.

orkpower 2008.04.08. 21:23:34

Az igaz, hogy a szcientológiában megtilthatják bizonyos, pl. a szcientológiával szemben kritikus hangvételű művek, vélemények stb. megismerését az embernek? Úgy értem, hogy pl. ha továbbra is köztünk akarsz maradni, akkor ezt vagy azt ne olvasd el, ne nézd meg, stb. Ilyen van?

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.04.08. 21:51:08

nem... ez nem igy van... ami igaz: egyes embereket mondjuk felzaklat valami, és erre azt tanácsolják, hogy ne olvasgass ilyeneket, mert csak felzaklatod magad. Persze a kérdést megválaszolják... Pl. az ember azt olvassa, hogy a szcientológusok ha ugy tartja kedvük kinyirhatják az ellenségeiket. Erre fel, megmutatják az embernek, hogy SEMMI ILYESMI nincs. Sőőt, hogy arról ír LRH hogy MINDIG tartsd be a törvényeket. És persze tanácsolják, hogy ne olvasson hülyeségeket. Felesleges.

A sea orgban (papi szervezet) elképzelhetőnek tartom, hogy vannak letiltott tartalmak pl porno, vagy akár az ilyen hazugságokat tartalmazó oldalak.

Azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy pl nagyobb cégek is alkalmaznak hasonló tiltásokat.

Sőt igazából érthető is. Az egyháznak van jogi osztálya is (ahogy bármelyik másik egyháznak). Az ő feladatuk az ilyen hazugságok kezelése. Arról nem is beszélve, hogy mennyi felesleges problémát okozhat a hazugságok állandó megmagyarázása.

orkpower 2008.04.08. 22:07:20

és az igaz, hogy a szci szerint egy Xenu nevű galaktikus diktátor szállította ide 75 millió éve és ölte meg az embereket, meg a neten fellelhető sztori többi része? (pl. en.wikipedia.org/wiki/Xenu)

hány millió forintot kell kb. kifizetni, hogy arra a szintre eljussunk, ahol ezeket megtudhatjuk?

gtoma · szcientologia-hirek.blog.hu 2008.04.09. 20:47:47

Szia! aham... na még 1 félrevezetés. A xenuról a legtöbbet a neten hallani. De utána jártam. csak egy "legenda" egy rosszindulatu uralkodóról. Mint akármelyik történelem könyvben. A szcientológiához mindössze annyi köze van, hogy egy ottani legenda. Egyáltalán nem lényeges pontja a szcientológiának. Szinte csak egy lábjegyzet. És akármikor is tudod meg, akkor sem lesz meghatározó eleme a szcientológiának.

Minden amit a szcientológiáról tudni kell az benne van az alapkönyvekben is. azok relatív normál könyvárak. Aki azokat megveszi és elolvassa megismeri a szcientológiát.

Megjegyzés: légyszíves angol oldalakat ne linkelj be. nem mindenki tud angolul.

CConstantine · http://www.xenu.net 2008.06.05. 02:40:06

Xenu nem fontos? most komolyan Gtoma?
foglalkoztál ténylegesen is a Szcientológiával?

alapteoriája az egyháznak,mi is folyik itt szellemi síkon. ezt keresi és várja a legtöbb SCI tag.
még hogy nem fontos és csak legenda.
akkor biztos azért beszélt róla auditor, meg OTVIII is MO-on.
az egész szellemi felszabadítás alapja a XENU történet, még ha nem is ez az egy szó vagy a lény a jelen időben legfontosabb,de hogy miért is kell így-úgy cselekedni és felszabadítani a bolygót, úgy mindenképpen.

Írod mi a SCI célja.
Ez egy vicc. nyilván pár hónapja, netán 1-1.5 éve vagy tag. addig még én is így láttam, hogy de szép, de jó. persze hogy ez az elv ok.
CSAKHOGY a COS (Church of Scientology) nem így működik. nem hagyja szárnyalni az embert, mert rengeteg láncot tesz rá, hisz függésbe tartja, nem engedi kritizálni, más nézőpontból megnézni saját magát.


Továbbá jogokat se hagyja meg a COS. Na ne vicceljünk, hogy a COS megadná.

Elzár embereket, elveszi az útlevelét Sea Orgban, fizikailag is inzultáltak EPF tagokat, kiközösítést követően nyomozókkal jár utána az onnan elmenekülő embereknek, zsarolják őket.

soroljam?
kicsit olvass már utána mik történtek emberekkel. nem egy és nem kettő személy és története.

Szerinted az Anonymous csak úgy pár SP ötlete?
unatkoztak és létrehozták?
szerinted amikor látsz vmi ellen keletkező ellenállást, az csak úgy hipp-hopp kiugrik a kalapból?

Bizonyos dolgok kiváltanak ellen erőket. Ezt talán még SCI tanulásaidból te is tudod.
A COS által cserbenhagyott, vagy épp lelki és jogi terrorban tartott ex. SCI/SO tagok száma kritikus tömeget képeznek.

és nem azért vannak egyetértésben, mert nincs mit csinálni és annál a SCI-nek nekimenni is jobb.
hanem mert azonos tapasztalatokkal és következtetésekkel rendelkeznek.

Gondolkodj, mielőtt már semennyire sem fogsz tudni erről az egészről.